MHCZ clubapp.jpg Groepsfoto Rabo Fandag header website.jpg Luchtfoto header website.jpg Line up D1.jpg Hockeyballen.jpg Actie Dames 1.jpg Ballenkids.jpg Dames 1 22-23.jpg Actie H1.jpg H1 blijdschap.jpg Clubhuis sneeuw uitsnede.jpg Line up rokerig.jpg Heren 1 22-23.jpg
 
 
Nieuwsafbeelding

Zet jouw talent in voor MHCZ

28-11-2022  | Om de taken beter te verdelen en te borgen, heeft een aantal commissies nieuw talent nodig. Ook ontstaan er vacatures omdat vrijwilligers na een periode willen stoppen met hun activiteiten.

We willen allemaal graag dat de trainingen, wedstrijden, evenementen, faciliteiten, toernooien, communicatie naar leden/ouders etc. goed geregeld is. Maar dat gaat niet vanzelf. Bekijk daarom dit overzicht met vacatures en laat weten waar je jouw talent wilt inzetten voor de club. Dat mag ook samen met iemand waarmee je graag samenwerkt.

Draag ook een steentje bij! Jong en oud. Samen gaan we aan de slag om onze club nog beter, mooier en groter te maken. Want 'dé club' dat zijn we met elkaar!

VACATURES

HR en Hockeypartners
De commissie is verantwoordelijk voor het (contractueel) vastleggen van trainers en coaches voor de junioren- en seniorenteams. Je voert met enige regelmaat overleg met hockeypartners over de voortgang en invulling van het werk. Dit gebeurt in samenwerking en overleg met de hockeycommissies, tophockey en TC. De piek van de werkzaamheden ligt aan het einde en begin van het seizoen. Met vaste medewerkers heb je periodiek contact over voortgang en persoonlijke ontwikkeling.

Voor dit takenpakket zoeken we ter aanvulling een aantal personen om de taken onderling te verdelen. Enige kennis/affiniteit met het vakgebied is wenselijk.

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie? Neem contact op met Lison de Beer: [email protected]

Commissie Zaalhockey
Coördinator = INGEVULD !
Samen met de wedstrijdsecretarissen vorm je de commissie zaalhockey. Als coördinator reserveer je voor de zomer extra zaaltrainingscapaciteit in sportzalen, overleg je met de accommodatiemanager over onze blaashal, initieer je vanaf eind september overleg tussen betrokken commissies over invulling van het trainingsschema zaal en het verstrekken van materialen. Je bent contactpersoon voor de KNHB inzake aanmelding van zaalhockeyteams, nieuws en berichtgeving over zaalhockey en je verzorgt de informatie naar teams (o.a. handleiding en planning).
De meeste tijd wordt besteed voorafgaand aan de zaalhockeyperiode (oktober/november).

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie?
Neem contact op met Bella Overgoor: [email protected]

Commissie Jeugd
Lijncoördinatoren met name Onder 10, 9 en 8 (2 à 3 uur per week)
Elke leeftijdscategorie (lijn) heeft bij voorkeur zijn eigen lijncoördinator. De lijncoördinator is het aanspreekpunt voor de teams, spelers, ouders en coaches en verzorgt de informatie naar de ouders. De lijnco zorgt voor de organisatie van de leeftijdslijn (w.o. teamindeling) en draagt bij aan het jeugdbeleid. Aan het einde van het seizoen gaat er iets meer tijd zitten i.v.m. het voorbereiden van de teamsamenstelling voor volgend seizoen.

Coördinator Coolkids/Kabouters (2 uur per week)
Om de eerste jaren van onze jongste leden de juiste aandacht te geven, zoeken wij coördinatoren die ervoor zorgen dat de training van deze groepen soepel verloopt. Je begeleidt de trainers en zorgt dat ze weten welke oefeningen ze gaan doen. Deze oefeningen heeft de KNHB al gemaakt en je kunt ook een eigen invulling geven.

Trainingsbegeleider onder 10 en lager (Jongste Jeugd) (2 à 3 uur per week)
Als trainingsbegeleider ben je het aanspreekpunt voor trainers en ouders tijdens de trainingen. De trainingsbegeleider zorgt ervoor dat op woensdag en vrijdag de trainingsmaterialen worden uitgereikt en opgeruimd en dat er voldoende trainingsmateriaal is. Je werkt ook samen met de trainingscoördinator. Deze functie kan ook door meerdere personen worden gedaan die rouleren of het samen doen.

Trainingscoördinator (Jongste Jeugd) (2 à 3 uur per week)
De coördinator deelt trainers in op teams, maakt het trainingsschema voor de Jongste Jeugd en onderhoudt de contacten met de trainers voor de Jongste Jeugd. Ook houdt de coördinator (samen met Technische Commissie) zich bezig met het uitvoeren van opleidingen van trainers.

Jongste Jeugddag - toernooiorganisatie 2023
Met een aantal personen regel je het opzetten van het slottoernooi de Jongste Jeugddag bij MHCZ in juni. Het zwaartepunt ligt in de maanden april-mei-juni.

Coördinatoren nieuwe leden (2 uur per week)
Je houdt de aanmeldingen voor snuffellidmaatschap bij en de aanmeldingen op de wachtlijst. Je ontvangt nieuwe leden op de club en maakt ze wegwijs. Je overlegt met lijncoördinatoren en de trainingscoördinator over start van nieuwe teams of trainingsteams. Ook help je mee met de organisatie van de kennismakingscursus.

Keeperscoördinator (1 tot 2 uur per week)
Je organiseert de inloopkeeperstrainingen voor de Onder 9-, 10-teams en eventueel onder 12- teams die met wisselende keeper spelen. Ook voor juniorenteams zonder vaste keeper organiseer je trainingen. Daarnaast probeer je spelers enthousiast te maken om te gaan keepen (bijv. d.m.v. clinics).

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie?
Neem contact op met Marjolijn Waal: [email protected]

Seniorencommissie
Voorzitter
Als voorzitter van de seniorencommissie (breedtehockey) neem je ook zitting in het bestuur, waar je ook meepraat en beslist over verenigingsbrede onderwerpen. Je geeft leiding aan de commissie, belegd commissieoverleg en brengt verslag uit tijdens bestuursvergaderingen over het reilen en zeilen. Daarnaast heb je ook contact met de Jeugdcommissie en Tophockeycommissie over in- doorstroom van leden en ledenbehoud. Een van de belangrijkste taken van de seniorencommissie is de inventarisatie van wensen en samenstelling van teams voor het volgende seizoen.

Lijncoördinator voor (jong) heren breedteteams (1 uur per week)
Lijncoördinator voor (jong) dames breedteteams (1 uur per week)
Als coördinator ben je aanspreekpunt voor diverse teams binnen jouw lijn. Met de seniorencommissie hou je je onder andere bezig met de teamindeling, zaalhockey en diverse onderwerpen die spelen bij teams.
De selectie- en opleidingsteams (H1/H2 en D1/D2) zijn onder de hoede van de tophockeycommissie, waarmee periodiek overleg plaatsvindt.

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie?
Neem contact op met de seniorencommissie: [email protected]

Commissie accommodatie
Coördinator MHCZ schoon (1 uur per twee weken)
Als coördinator MHCZ Schoon plan je de wekelijkse corveedienst in op de hockeyaccommodatie door onze jeugdteams. Je denkt mee en draagt ideeën aan.
Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie?
Neem contact op met Léonie van der Linde: [email protected]

Commissie materiaal
Ter uitbreiding van het team, zoeken we nieuwe vrijwilligers. De materiaalcommissie voorziet alle teams/trainers van (zaal)hockeyballen, pionnen en hesjes. Maar het allerbelangrijkste is de zorg voor veilig keepersmateriaal voor alle keepers.
Aan het eind van het seizoen nemen we het keepersmateriaal in van zo’n 80 teams, controleren het materiaal, repareren en/of bestellen nieuw materiaal. Gedurende de zomermaanden maken we de keeperstassen in orde voor het nieuwe seizoen.

Is dit echt iets voor jou? Neem dan contact op met Erwin van der Linde via [email protected].

Commissie Communicatie (gemiddeld 1 à 1,5 uur pp per week)
Voor de verschillende vormen van communicatie binnen de vereniging willen we graag een commissie samenstellen met meerdere personen die een communicatieplanning maken, met elkaar de taken verdelen en nauw samenwerken met bestuur en andere commissies. Denk hierbij aan:
  • Redactie van website/clubapp en nieuwsbrief (MailChimp) en zorgen voor leuke content
  • Beheer sociale media als FaceBook en Instagram (nieuw: MHCZ TikTok?)
  • De commissies en het bestuur helpen bij het zo goed mogelijk delen van hun activiteiten
  • Beheer van de content op de beeldschermen in het clubhuis (narrowcasting)
  • Redactie van jaarlijks clubmagazine BLAUW.GRAS. samen met de uitgever
  • Vormgeving (huisstijl ontwikkelen en ontwerpen posts, advertenties, posters, flyers)
  • Schrijven en versturen van persberichten

Ben je een wizard op het gebied van socials, tekstschrijven of vormgeving, studeer je communicatie, ben je professional of ben je gewoon enthousiast? We zijn op zoek naar jou!
Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie? Stuur een berichtje naar [email protected]

Sponsorcommissie (gemiddeld 1 à 1,5 uur per week)
De sponsorcommissie houdt zich bezig met het werven van fondsen en middelen voor de vereniging. Deze commissie coördineert alle sponsoractiviteiten en verzorgt de acquisitie op het gebied van shirtsponsoring, reclameborden en evenementensponsoring.

Voorzitter
Als voorzitter van de sponsorcommissie neem je bij voorkeur ook zitting in het bestuur (vanaf seizoen 2023-2024), waar je ook meepraat en beslist over verenigingsbrede onderwerpen. Je geeft leiding aan de commissie, belegd commissieoverleg en brengt verslag uit tijdens bestuursvergaderingen over het reilen en zeilen.
Je contracteert en onderhoud relaties met sponsoren en initieert informatieve en netwerkbijeenkomsten. Daarnaast draag je het sponsorbeleid uit naar externe en interne stakeholders.

Commissieleden werving
Graag breiden we de commissie uit met een aantal enthousiaste vrijwilligers die het leuk vindt bedrijven te interesseren voor sponsoring van de vereniging d.m.v. reclameborden, teamsponsoring, evenementen en nieuw te ontwikkelen mogelijkheden.

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie? Neem contact op met Ronald Toet: [email protected]

Gastvrouw, -heer (Major Domus) wedstrijdtafel
Voor de wedstrijdtafel op zaterdag zoeken we enthousiaste vrijwilligers. Dit is de ideale plek voor mensen die iets voor onze club willen betekenen en beperkt tijd hebben. Per seizoenshelft draai je 2 à 3 keer mee in een poule op de zaterdagochtend of -middag.

De Major Domus heeft een belangrijke rol op de zaterdag. Zowel de bezoekende teams als de thuisspelende teams melden zich bij de Major Domus, evenals de scheidsrechters. Je zorgt ervoor dat de teams naar de juiste velden gaan, dat de aangewezen scheidsrechters tijdig naar de velden gaan en dat de velden (volgens schema) gesproeid worden. Daarnaast komen er regelmatig vragen van allerlei aard en deel je waar nodig een pleister uit. Kortom, een veelzijdige, maar bovenal ook hele gezellige rol!
Uiteraard kun je je eigen beschikbaarheid aangeven en leggen we je "alle ins- en outs” uitvoerig uit.

Interesse? Voor vragen of aanmeldingen (mag ook in tweetallen) kun je mailen naar Claudia en Bonny: [email protected]

Projectleider OldStars Walking Hockey
In het kader van een 'leven lang hockey' wil het bestuur graag deze relatief nieuwe loot aan de hockeyboom introduceren binnen de vereniging. In het voetbal is het aanbod Oldstars al bekend, in het hockey begint nu het aantal verenigingen dat een aanbod heeft voor Oldstars snel op te lopen. 
OldStars walking hockey is onderdeel van OldStars Sport, een project van het Nationaal Ouderenfonds. Dit is een verzameling van aangepaste spelvormen, zoals o.a. OldStars walking football, OldStars walking hockey, OldStars walking handball e.a.

In alle vrijheid en in samenwerking met het Ouderenfonds en verenigingsbestuur geef je vorm en invulling aan deze aangepaste spelvorm voor hockey op onze club. De belangrijkste aanpassingen zijn: spelen op 1/8 van het veld, teams van 5 spelers, geen keepers en rennen is niet toegestaan. Deze spelvorm staat onder begeleiding van een OldStars begeleider en/of trainer. In principe kan iedereen meedoen, maar het richt zich voornamelijk op de leeftijdsgroep 55+.

Ter inspiratie > een item van het AD

Wil je iets betekenen in de sport voor deze doelgroep? Begrijp je welke belangrijke functie Oldstars vervult? Grijp dan je kans om iets nieuws op te zetten en er je eigen invulling aan te geven.

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie?
Neem contact op met Bella Overgoor: [email protected]